tape-apple-glas-water-53217

Salut!!

Ai slabit?! Bravooo!! Acum, marea incercare este sa te mentii.

As zice ca este cea mai grea etapa. Mult mai grea decat slabitul in sine. Si sa iti spun de ce:

  • Memoria corpului va dori sa revina la greutatea pe care ai avut-o cel mai mult timp.
  • Daca ai tinut o dieta drastica, organismul va stoca tot ce ii dai.
  • Ne premiem ca am slabit. Premiile nu trebuie sa fie bogate in calorii.
  • Dupa o perioada de dieta, uitam marimea portiilor.
  • Reducem numarul orelor de sport, cand de fapt, ar trebui sa le crestem.
  • “Tin dieta si trebuie sa beau apa!” Apa se bea constant. De multe ori senzatia de sete se confunda cu cea de foame. Bea un pahar de apa, asteapta 15 minute. Daca in continuare ai senzatie de foame, este cazul sa mananci.
  • Uiti sa mananci la ore prestabilite. Inclusiv gustarile dintre mese: mere, migdale crude 5 bucati maxim, fructe confiate.

Dificultatea mentinerii vine si din mentalitate. Nu exista dieta, ci schimbarea modului de a te hrani. Forever!!!

Mai jos, gasesti un ghid de bune practici, care sper sa te ajute la mentinerea unui echilibru in modul in care te hranesti:

Dimineata:

Bea un pahar cu apa la temperatura camerei, pe stomacul gol. Asteapta 30 de minute pana la micul dejun.
Micul dejul trebuie sa fie masa cea mai consistenta:

  1. Carbohidrati cu eliberare lenta: cereale de ovaz, tarate, mei, porumb ( fara zahar).
  2. Smoothie: tarate, chia, iaurt de baut, o banana. Mai multe variante gasesti aici, pe blog.
  3. Lactate: iaurt, kefir, cottage cheese.
  4. Fructe: banane, ananas proaspat – bogat in fibre si cu putine calorii, iti va tine de foame pana la pranz.
  5. Hummus: simplu, cu ardei copt si rosii uscate.
  6. Ou fiert max 2 buc, omlete – 2 albusuri + 1 ou intreg. Omletele sunt cele mai versatile! Le poti combina cu chive sau ceapa verde, ciuperci, ardei, somon. Nu exagera cu parmezanul :D!!
  7. Salata de vinete sau zacusca, fara ulei. Servite cu crackers sau Wasa.

Pranz:

Un pahar cu apa, inainte cu 30 de minute. Pregateste sistemul digestiv.

  1. Legume gatite/salata, acompaniate de un peste sau o carne slaba. Proportia legume/ carne 75/25.
  2. O supa crema sau ciorba. Fara crutoane sau paine.
  3. Paste integrale cu pesto si rosii uscate.
  4. Chilli de fasole. Fara carne.
  5. Fructe de mare.
  6. Mancare de mazare sau fasole verde.
  7. Mix de legume la wok.

Gaseti mai multe retete pe blog.
Nu combina felul 1 cu 2. Ori, ori!

Mananca incet, fara sa vorbesti prea mult. Vei inghiti aer si te vei balona. In plus nu vei simti cand te-ai saturat.

Daca ai companie la masa, incearca sa te concentrezi la ce si cat mananci! Socializarea e nice, dar iti poate distrage atentia!

Daca mananci mult, toata energia va fi directionata catre procesul de digestie. Vei avea o stare letargica, chiar somnolenta.

Cina:

Optiuni usor digerabile si obligatoriu cu 3-4 ore inainte de culcare. Peste, fructe de mare, salata din frunze, cottage, iaurt, legume gatite.

Evitati carnea seara. Mai ales vita. Se digera greu si intr-un timp mai indelungat. Uneori raman resturi nedigerate in stomac, iar dimineata vei avea halena (miros urat al respiratiei).

Evita berea!! Are foarte multe calorii. Daca bei alcool, prefera vinul alb sec sau prosecco extra-dry.

Sport 3-4 ore cardio/saptamana.

Duminica – iti poti satisface o singura pofta: ceva dulce, un gratar, cartofi prajiti…dar numai una!

Sanatate si energie maxima, iti doresc!!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Translate »