Variante de smoothie

Home / Blog / Variante de smoothie

Revin cu mai multe variante de smoothie pe care le puteti utiliza pe post de mic dejun “to go”. Este rapid, usor si poti ingloba o gramada de nutrienti care te vor ajuta sa fi activ intreaga zi.

In primul rand, va trebuie device-ul!! Nu aveti nevoie de vreo unealta ultra speciala, cu multi watti. Eu mi-am luat Nutribullet, dar cred ca as fi obtinut acelasi rezultat cu unul mai modest. Mi-a atras atentia Breville BlendActive, 0,6l, are recipient pe care il poti lua cu tine, e mic, nu ocupa jumatate de blat…

res_64cd8c5f66e4d9bb6b0a0463751fb812_450x450_i82u

Deci, iata ce puteti combina, in functie de ce va doriti sa obtineti. Sunt 3 grupe mari, partea lichida (lapte de soia,migdale, cocos, suc de portocale/grapefruit sau apa), partea solida se imparte in seminte & alte chestii uscate si fructe (uscate sau proaspete).

  1. Smoothie pentru slabit/mentinerea greutatii: tarate ovaz, seminte in, tarate psyllium, seminte chia – ultimele 2 isi maresc volumul de 4x si asigura satietatea, detoxifica colonul – 1/2 lingurita din fiecare este suficient. Se mai adauga seminte de canepa, bogate in proteine si care ajuta la slabit – 1 lingura. Se adauga ananas proaspat 2 -3 rondele mari. Ananasul este un fruct minune pentru slabit, este bogat in fibre, deci asigura satietatea si are foarte putine calorii. Am detaliat pe pagina de FB. Se completeaza cu lapte de soia, migdale sau apa. Desi, initial pare foarte lichid, psyllium si chia se vor umfla si va treziti cu pasta groasa. Deci, puneti suficient lichid. Pentru a varia gustul puteti alterna ananasul cu pepene galben, mar verde, afine, mure, visine, cirese. Sunt fructe cu continut moderat de fructoza.
  2. Smoothie pentru ingrasat (:))stiu, exista si astfel de specimene): 8 migdale crude, 2 linguri mix seminte dovleac, floarea soarelui, 1 banana, 1 lingura merisor, 2 smochine, 1 lingura fulgi de cocos, completeaza cu lapte, suc sau apa. Nuca de cocos si migdalele au foarte multe calorii, dar au si valoare nutritiva, bogate in uleiuri sanatoase. Nu intru in detalii tehnice, de genul monosaturati, catena scurta, medie, cum am mai vazut pe net…am expertiza in chimie si nu cred ca va ajuta in vreun fel astfel de info.
  3. Smoothie general valabil, adica atunci cand obiectivul este o stare generala buna: 5 migdale crude, 1 lg goji, 1 lg seminte de chia, 1 lg tarate de ovaz (Fibre Tranzit Solaris – au si seminte de in), 1lg seminte de canepa, 1 banana, lapte de soia.

Puteti deveni creativi adaugand si altele: smochine, merisor, caise deshidratate, prune uscate – bune pentru cei care au probleme cu constipatia, seminte de chimen, turmeric daca va place gustul.

Se pot consuma dupa efort, asigurand alcalinizarea organismului si refacerea depozitelor de minerale.

Nu exagerati cu taratele, o cantitate prea mare poate irita colonul, datorita texturii. Cele de psyllium sunt mult mai ok, insa au un gust odios..parerea mea!!

P.S. : Acesta este primul post pe blog, sper sa va placa!!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Translate »